Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

poniedziałek, 20 lipca 2015

Surówka ,,kebabowa,,

O jak długo nie mogłam trafić w gusta Piotra.Wciąż słyszałam ,,to jeszcze nie ten smak kubełkowego kebaba,,i któregoś dnia,powstała ta właśnie surówka
  • biała kapusta,ilość dowolna u mnie 1\2 małej główki
  • duża marchew
  • cebula
  • 2 ogórki kiszone, ja dałam małosolne
  • 4 ząbki czosnku
  • 1\2 pęczka koperku
  • oliwa z oliwek
  • sól
  • pieprz świeżo mielony
  • śmietana 18 % może być 12%, ważne by była gęsta około 3\4 szklanki
  • łyżka białego octu winnego
Kapustę szatkujemy ,marchew ścieramy na tarce,gdy jest młoda nawet jej nie obierajcie tylko porządnie umyjcie.Cebulę zeszatkować w krążkach na szatkownicy tak jak i ogórki kiszone.Warzywa wrzucić do miski i skropić oliwą z oliwek.Do śmietany dodajemy,ocet,sól ,pieprz,przeciśnięte ząbki czosnku,mieszamy i zalewamy kapustkę.Ostawiamy na co najmniej godzinkę do lodówki.Po tym czasie dopiero dodajemy świeży koperek

MOJE RADY
  • nie żałujcie pieniążka na dobrej jakości oliwę z oliwek
  •  można użyć jogurtu greckiego dla wersji fit
  • dobrze nakryjcie miskę folią gdyż za godzinę lodówka będzie pachniała czosnkiem
  • bez obaw kapusta zmięknie bez wcześniejszego solenia

Brak komentarzy: