Łączna liczba wyświetleń

Szukaj na tym blogu

niedziela, 21 lutego 2016

Ciasteczka kawowe z żurawinowym oczkiem




Jestem szczęśliwą posiadaczką maszynki do wyciskania ciastek.Szczerze polecam jej zakup ot choćby po to by produkować takie oto ciasteczka. Oczywiście,można zrobić je również bez takiego gadżetu.Wystarczy zrobić ciasto ,schłodzić je i po rozwałkowaniu wycinać ciasteczka lub po prostu formować kuleczki i po spłaszczeniu np.widelcem układać na blaszce. Proste prawda?
Moją inspiracją do wykonania tych ciastek był przepis z bloga CZERWONY FARTUSZEK

  • kostka masła
  • całe jajko
  • 1\2 szklanki cukru
  • 6 dag mąki kukurydzianej lub ziemniaczanej
  • 30 dag mąki pszennej tortowej
  • aromat migdałowy
  • łyżka prawdziwej kawy
  • suszona żurawina lub rodzynki   
  Miękkie masło utrzyj z cukrem na puszystą masę. Dodaj jajko obie mąki , aromat i kawę. Wstaw ciasto do lodówki aż porządnie się schłodzi ( przynajmniej godzina ). Po tym czasie nałóż je do maszynki i wyciskaj ciasteczka na nienatłuszczoną blachę piekarnikową. Na środku każdego ciasteczka umieść żurawinę lub rodzynkę. Ciastka piecz w 180 stopniach przez 15 minut.
   Z podanej proporcji wychodzą dwie duże blachy ciastek.

    MOJE RADY
  1. nie polecam smarowania blachy tłuszczem,możecie mieć problemy z pozostawieniem ciastek na blasze to samo dotyczy papieru do pieczenia
  2. w cieście jest tak dużo masła ,że na pewno się do blachy nie przykleją
  3. do ciasta można dodać kakao zamiast kawy,suchy mak,wiórki kokosowe
  4. ja dodałam żurawinę lecz może to być dżem ważne by był dość twardy,wtedy nie rozleje się po ciastkach
           





Brak komentarzy: